T-Cross nás překvapil velkým vnitřním prostorem a 150koňový benzínový čtyřválec mu vyloženě svědčí. Poněkud lepší by si však mohl poradit s příčnými nerovnostmi.
Volkswagen T-Cross se v uplynulém roce v našich končinách těšil mimořádné oblibě. Jeho prodej na slovenském trhu překročil hranici 1 500 kusů. Stal se tak za rok 2021 nejprodávanějším volkswagenem na našem trhu, předběhl i Golf a Tiguan, jejichž prodeje také překročily 1000 kusovou hranici.
Trojboj volkswagenů: T-Cross, T-Roc a Taigo
V Evropě byl loni nejprodávanějším volkswagenem T-Roc. Pokud vás zajímá zásadní rozdíl mezi těmito dvěma modely s velmi podobným názvem a cílovou skupinou, tak zatímco testovaný T-Cross je postaven na stejné platformě jako VW Polo, T-Roc vychází z Golfu a na rozdíl od T-Crossu ho můžete mít také s pohonem 4×4.
Rozdíl v platformách znamená, že druhý jmenovaný je větší, vidět to zejména na šířce, respektive na vnitřním prostoru. Jelikož jsme měli možnost oba modely vyzkoušet bezprostředně po sobě, tak subjektivně bychom řekli, že jízdní komfort T-Rocu je o něco lepší, cítit to zejména při přejezdu příčných nerovností na kterých je menší T-Cross o něco nervóznější.
Samozřejmě nesmíme zapomenout ani na cenu. T-Roc je dražší. V základu jej koupíte s 81 kW motorem 1,0 TSI za 21 490 eur, zatímco T-Cross začíná se 70 kW „litrákem“ na částce 17 390 eur, což je přibližně o čtyři tisíce méně.
Zajímavější je možná srovnání testovaného T-Crossu s T-Rocem. Na test jsme si vybrali nejsilnější dostupnou verzi s benzinovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru, doplněnou automatickou 7-stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. S tímto motorem se na Slovensku T-Cross prodává jen ve vyšší ze dvou dostupných výbav, která je označena Style.
V ní má již v základu full LED světla vpředu i vzadu (v nižší výbavě jsou „ledky“ jen denní a zadní světla), mlhovky s přisvěcováním zatáček, adaptivní tempomat, přední sportovní sedadla, infotainment s větším 8palcovým barevným dotykovým displejem, bílé ambientní podsvícení interiéru, monitoring únavy řidiče, 17palcové disky z lehkých slitin a pár dalších drobností.
Takto vybavený – samozřejmě is výše zmíněným 150koňovým benzinovým motorem a automatem, aktuálně stojí 22 890 eur. T-Roc se stejným motorem koupíte za 25 890 eur, takže je o tři tisíce dražší, ovšem v nižší výbavě Life.
Námi testovaný T-Cross měl příplatkovou výbavu, která jeho cenu zvedla na 26 490 eur. Z ní stojí za zmínku zejména dva balíčky s dobrým poměrem cena/hodnota. První je Komfort s cenou těsně nad 700 eur, obsahující bezklíčový přístup a ovládání, couvací kameru a vyhřívaná přední sedadla. Druhý stojí něco přes 500 eur, jmenuje se Technik a obsahuje automatickou dvouzónovou klimatizaci a parkovací senzory vpředu i vzadu.
A když už jsme u ceny a výbavy: z možných konkurentů tohoto modelu chceme zmínit jednoho, protože je zcela nový a jde nejen o koncernového sourozence, ale dokonce přímo o volkswagen. Konkrétně máme na mysli nový Volkswagen Taigo, který má prakticky identické rozměry, motory i ceny. Rozdíl je hlavně v designu. Zatímco testovaný T-Cross je svojí karoserií bližší klasickým SUV, Taigo má módní klesající záď, evokující kupé.
Pro názornost nezaškodí menší srovnání obou modelů. Jasně ukazuje, že Taigo má působit dynamičtěji – je nižší a výrazně déle, šířka i rozvor jsou však u obou prakticky stejné. T-Cross má o něco větší kufr, rozdíl 15 litrů je však minimální.
https://elmag.cz/co-se-skryva-za-detskou-krutosti-agresor-je-casto-obet-nekde-jinde-rika-odbornice-2/
https://24tv.cz/hledate-neco-noveho-poznejte-nase-novinky/
https://techdnes.cz/nejvetsi-obchod-v-hernim-prumyslu-microsoft-kupuje-activision/