Suzuki S-Cross je skutečným slovem do bitvy. Ve třídě SUV umí totiž zaujmout zajímavou cenou. Japonský výrobce udělal vše pro to, aby ji udržel při zemi. I proto není S-Cross úplně novým autem.
Suzuki mělo vždy na trhu nějaký hit. V Evropě to začalo Ignisem, poté přebral žezlo Swift, později nesmírně populární SX4 a po něm Vitara. A teď věštíme, že v prodejnách značky si budou zákazníci podávat kliky díky novému S-Crossu. Jak bývá u Suzuki zvykem, umí totiž nabídnout dobrý poměr mezi cenou a hodnotou. I proto ale S-Cross není od podlahy novým autem, ale hloubkovou revizí SX4 S-Crossu, který známe od roku 2013. Proč ne, Suzuki použilo ověřené základy a zlepšilo vše, co lze. Toto opravdu není obyčejný facelift. My jsme si vyzkoušeli jednu z nejvyšších úrovní 1,4 BoosterJet Elegance s pohonem obou náprav a manuální převodovkou, což dnes není běžná kombinace. Suzuki vám ovšem dává stále na výběr a to je dobré. Navíc vždy s úspornou mild-hybridní technologií.
Stokrát víc než facelift
Rozměry se mezigeneračně v zásadně neměnily, ale design ano. A to je dobré, protože SX4 S-Cross minulé generace jakoby neměl charakter – ani ryba, ani rak. Teprve nyní se z něj stalo skutečné SUV s proporcemi, které k tomu patří. Z původní karoserie zůstala jen střední část skeletu. Všechno ostatní je nové. Jen se podívejte na masivní kolmou přední masku, vysoce situovanou kapotu a velká světla, vyzbrojená parabolickými diodami. Drsný charakter podporují také nové blatníky s hranatějšími výřezy a robustní plastovou ochranou. Paradoxně, ze dveří plastové lemy zmizely. Suzuki dalo přednost větší ploše lakování, což dodává S-Crossu více elegance, ale méně odolnosti v terénu. Lakována jsou také zpětná zrcátka a kliky dveří.
Rozměry se prakticky neměnil, protože platforma … Foto: Ľuboš Pilc
Rozměry se prakticky neměnil, protože platforma zůstala zachována. Ale iz profilu jsou jasné změny. Nové jsou hranaté výřezy blatníků, prolisy na dveřích i tvar zadního okna a sloupků.
Zcela nový je také tvar zadního třetího okénka, s opačným sklonem, zadního víka i černou lištou propojených světel, využívajících kombinaci žárovek a diod. Naše verze Elegance používala 17palcové litá kola, která dobře ladí s novým robustním vzhledem. Menší by už vypadaly jaksi neadekvátně. Výsledkem je nový hráč ve třídě SUV, o jehož charakteru nemusíte pochybovat, i když láska na první pohled to asi nebude. Vtipným detailem je nápis SX4 S-Cross na zadním věku, ačkoli oficiálně se novinka jmenuje jen S-Cross. Na skladě pravděpodobně zůstaly staré plakety, a tak se je Suzuki rozhodlo využít, ať zbytečně nezvyšuje náklady, což je rozumné řešení.
Nové zadní víko má kolmější sklon a dělené… Foto: Ľuboš Pilc
Nové zadní víko má kolmější sklon a dělená světla propojuje černou lištou.
Kámen na kameni nezůstal ani v kabině. Ta má zcela novou palubní desku a využívá kvalitnějších materiálů. Prémiový duch od něj ale nečekejte, pořád je zde spousta tvrdých plastů. Celkový dojem však zlepšují dekorace, jako hliníkové lemy průduchů ventilace či umělou kůží čalouněná část „palubky“. Z prostoru si opravdu těžkou hlavu dělat nemusíte. S-Cross je štědrý ve všech směrech. Vysoká poloha sezení vám dopřeje dobrý výhled, dokonce i na přední kapotu, takže orientace je perfektní. Sedadla v zatáčkách podrží, ale sedák mohl být přece jen o něco širší. Pro loket je připravena posuvná opěrka. Dobrou zprávou je zachování panelu klimatizace a klasické ruční brzdy.
Uvnitř zcela nový
I přístrojový panel zůstal věrný analogovému hardwaru. To oceňujeme, údaje jsou přehledné a doběr čitelné. Všechno ostatní se dozvíte z barevného TFT displeje, který se jak jinak, stále ovládá kolíčky přímo v „přístrojovce“. Je to trochu retro, ale ověřené a dostatečně intuitivní. Head-up displej zde nenajdete, není ani v nabídce. To ale neznamená, že by se S-Cross zcela bránil novým technologiím. Je to zřejmé z infotainmentu, který používá dosud největší 9palcovou, vysoce situovanou, dotykovou obrazovku. Zlepšilo se její rozlišení i grafika. Konečně vám S-Cross dopřeje přehledné analýzy jízdy, stejně jako pohled na práci mild-hybridní soustavy. Iphon si propojíte přes Apple CraPlay bezdrátově. Displej lze rozdělit na tři sektory nejpoužívanějších funkcí. Například rádia, navigace a provozních údajů.
V interiéru nezůstal kámen na kameni. Působí…Foto: Ľuboš Pilc
V interiéru nezůstal kámen na kameni. Působí hodně
https://apple24.cz/apple-se-stale-nevzdal-sveho-snu-o-vlastnim-aute/
https://casopisreceptar.cz/tradicni-ceska-jidla-ktera-by-mel-znat-kazdy/
https://bydletpekne.cz/mate-stary-dreveny-nabytek-premalujte-ho/